You are currently viewing our boards as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community, you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content, and access many other special features. Registration is fast, simple, and absolutely free, so please, join our community today!
Posted:
Mon Jun 04, 2007 3:10 pm
True, het blijft toch wel een beauty die ovations.. en superzeldzaam....
Heb gezien dat EASTWOOD die nu namaakt.. vraag me af of die (buiten dan de looks) wel in de buurt komt van zo'n originele Ovation..
True, het blijft toch wel een beauty die ovations.. en superzeldzaam....
Heb gezien dat EASTWOOD die nu namaakt.. vraag me af of die (buiten dan de looks) wel in de buurt komt van zo'n originele Ovation..
Door welke cap laat je dat beestje gieren???
Wel, het is erg maar ik heb die Eastwood ooit vergeleken met die Ovation door een Ampeg vt-40, een versterker uit de serie van de vt-22, DE Qotsa versterker. Ze komen dicht in elkaars buurt. De Eastwood is meer Les Paul-achtig. Vervang de pots door DiMarzio pots and de pickups door DiMarzio Super 2s en het komt waarsch. dicht bij een Ovation.
Ik doe momenteel veel akoestische optredens dus ik heb geen fancy versterker nodig. Ik ga mij waarsch. een vintage versterker kopen...iets verschillend dat niets kost. Zoals een Sunn of zo'n Ampeg, die kosten ook niks. Ik zou ook een Orange kunnen kopen maar iedereen heeft die al. Ik moet ook es dat door basversterkers spelen uitproberen...ik bedoel dan echt grote/goede zoals Ampeg SVTs. Want ik doe dat nu al constant maar op een kleintje.
Ik moet gewoon es versterkers uitchecken, ooit.
Ik heb ook even uw sites bekeken: goede smaak.
_________________ rising from the Mercury
bastom
Posted:
Wed Jun 06, 2007 11:12 pm
Dankje...
weet niet of je echt uit de buurt bent.. maar ik heb een Ampeg SVT.. als je die ooit eens wilt testen (je ovation dan...) ... en die staat netjes op een Ampeg SVT810e (DE frigo :p) en terwijl ik nu toch men gear aan het opsommen ben...
Mijn allereerste setup (maar die heb ik nog)
Peavy TNT-125 (zie tussen mijn benen )- Yamaha RBX-800a (met KYUSS sticker :p)
Dan was er mijn American Fender Precision Bass (2002)
En een Ampeg SVT Classic + Ampeg SVT 810E
En dan kwam er Gibson... Thunderbird (2000)
En nu recent heb ik er nog een Gibson bij... De RD Artist (met active MOOG electronics! van 1977. spijtiggenoeg nog geen pics heb ook nog een ouwe firebird van epiphone (japan) liggen.. en een sg van silvertone (goekoop brol :p),... en héél wa baksjes met fx..)
Als je tijd hebt moet je maar eens http://forums.polderrecords.be checken... daar praat ik ook wel over bands die je wel zal lusten!
Enig advies voor teisco gitaren, het schilt niet veel of ik koop mij er eentje via ebay.
Posted:
Fri Jun 08, 2007 12:42 pm
Funmachine wrote:
Enig advies voor teisco gitaren, het schilt niet veel of ik koop mij er eentje via ebay.
Hmm, ik zou zeggen: blijf daar van weg, da's brol, maar als ik dat hier online lees valt het nog mee. Feit is, koop er beter 1 in België die ge kunt uitproberen of via Marktplaats in Holland, die zijn nog veel goedkoper dan Ebay. Ze hebben ook specialere dingen.
Ja idd, ik laat hem liggen. Maar ik blijf voort sparen voor een Gretsch Corvette, die dingen zijn bangelijk. En een nieuwe amp na ik ben gaan werken.
shweet!
Posted:
Fri Jun 08, 2007 11:47 pm
Funmachine wrote:
Ja idd, ik laat hem liggen. Maar ik blijf voort sparen voor een Gretsch Corvette, die dingen zijn bangelijk. En een nieuwe amp na ik ben gaan werken.
shweet!
Wow, NOOIT van gehoord haha, maar ik ken ook niet alles hee.
Voor mij ist Les Paul of afgeleide(Yamaha SG etc).
En een Strat, om volledig te zijn. Voor mij zijn al die met single coils Stratachtig, en dat is ook wel zo.
En voor bas Precisions of Rickenbackers.
Wa voor amp neemt ge? Die Orange Rockreverb zeker? Ik weet nie, voor de prijs is die vt-22 ECHT wel heavy. Superluid en gelijk aan een goede Fenderamp. Orange is DUUR. Of ge neemt die Tiny Terror met een cab.
Kweenie...IEDEREEN neemt nu nen Orange...als ik die vt-22 vind voor weining geld ga ik ervoor, powersoak erin en ik scheur thuis. Voor Josh? nie echt, dit is meer voor de prijs en omdat ik weet dat hij ok is.
Thomas Site Admin
Posted:
Sat Jun 09, 2007 12:02 am
bastom wrote:
Dankje...
weet niet of je echt uit de buurt bent.. maar ik heb een Ampeg SVT.. als je die ooit eens wilt testen (je ovation dan...) ... en die staat netjes op een Ampeg SVT810e (DE frigo :p) en terwijl ik nu toch men gear aan het opsommen ben...
Mijn allereerste setup (maar die heb ik nog)
Peavy TNT-125 (zie tussen mijn benen )- Yamaha RBX-800a (met KYUSS sticker :p)
Dan was er mijn American Fender Precision Bass (2002)
En een Ampeg SVT Classic + Ampeg SVT 810E
En dan kwam er Gibson... Thunderbird (2000)
En nu recent heb ik er nog een Gibson bij... De RD Artist (met active MOOG electronics! van 1977. spijtiggenoeg nog geen pics heb ook nog een ouwe firebird van epiphone (japan) liggen.. en een sg van silvertone (goekoop brol :p),... en héél wa baksjes met fx..)
Als je tijd hebt moet je maar eens http://forums.polderrecords.be checken... daar praat ik ook wel over bands die je wel zal lusten!
Die bassen zijn classic. Jij vindt Gibsons percies wel de max hee?
Die hebben toch zo een extra grunt/geknor op hun geluid? Zoals in Nirvana (RD) of System of a Down (Firebird) (ja, sorry, er zijn niet veel bands die ze gebruiken)
Ja, dat uittesten klinkt wel de max Echt Kyuss style. Maar momenteel heb ik niet eens een riem voor mijn Ovation (eigenlijk wel, maar geen goeie)...akoestisch akoestisch akoestich, repeteren en optreden. Ik weet dat ik meer elektrisch moet doen maar ja... En ik ga niet investeren in vanalles als vrienden meer dan genoeg hebben. Een heeft 3 Marshalls, missch. 12 pedalen etc. Ook al zijn jobstudentenloon eraan verpatst net als eh, shit, what is zijn nickname hier haha...wel, Flow hee, shit
bastom
Posted:
Sat Jun 09, 2007 12:08 pm
Gibson bassen hebben idd iets meer growl dan men fender... je komt ze idd ook niet zoveel tegen, en ik hou van hun vette sound die blaast door men 300watt lampen versterkertje
Er is nog ééntje die ik graag wil, en das een fender Jazz bass...
Nee, kga wss ni voor orange omda da mijn portemonneeke te boven gaat. Maar die gretsch corvette is vrij cool zenne. Josh heeft er ook ene, maar ne vintage dan. En volgens mathieu (die franse kerel da ge hebt ontmoet in parijs) vertelde mij da da een heel goeie keuze is.
Posted:
Tue Jun 12, 2007 4:42 pm
Funmachine wrote:
Nee, kga wss ni voor orange omda da mijn portemonneeke te boven gaat. Maar die gretsch corvette is vrij cool zenne. Josh heeft er ook ene, maar ne vintage dan. En volgens mathieu (die franse kerel da ge hebt ontmoet in parijs) vertelde mij da da een heel goeie keuze is.
Hmm...de vraag is...welke gitaar heeft Josh NIET? Maar ik denk dat dat vrij relatief is, zijn "hebben". Ik denk dat hij er een paar heeft maar als je Qotsa of een bevriende band ziet met een uitzonderlijke gitaar zijn die meestal van Chris Goss of Dave Catching/Rancho de la Luna studio. Om een voorbeeld te geven. In Earthlings was Dave Catching zijn vaste gitaar een creme strat met zwarte pickups en metalen draaiknoppen (goed herkenbaar dus). Dezelfde gitaar zie je Dean Ween (van Ween) gebruiken op de Desert Sessions 9&10 en Jeordy White (=Twiggy Ramirez, ex-Marilyn Manson) op een Goon Moon "puppet-show. Dat was Ramirez op gitaar + de Goon Moon drummer en een zingende pop (echt de max) wiens stem verdacht leek op die van Goss. Maar ik denk dat dit VOOR Goon Moon was, of toch zeker voor het album uit kwam.
Anywayz, zelfde gitaar wordt bespeeld door Chris Goss' bandlid, Dave Catching in Earthlings en in Dave Catching's studio...in die desertscene spelen ze dus af en toe op elkaars instrumenten...point made.
BTW, Josh heeft al zijn Ovation GPs weggegeven behalve zijn eerste, de zwarte. Ik denk dat die mannen gitaren (van elkaar) kopen voor een appel en een ei en die dan weggeven of ruilen.
Mathieu zal wel gelijk hebben want zijn broer werkt/heeft een gitaarwinkel in Parijs en via die kan die vette korting krijgen op materiaal (voor vrienden). Ik ga VAAK naar Parijs nu (om redenen die ge kent) dus als ge hulp nodig hebt...
Funmachine
Posted:
Tue Jun 12, 2007 6:57 pm
ja, maar mathieu is ne goeie vriend van mij. Hij en Alina zijn al bij mij geweest, we zijn nog naar the rones gaan zien enal, coole kerel. En ja, kweet da van zijn broer, ik kon het misschien bij hem kopen voor een goei prijske. En ge ga nog veel naar Parijs ofwatte?
Posted:
Fri Jun 15, 2007 12:29 pm
Funmachine wrote:
ja, maar mathieu is ne goeie vriend van mij. Hij en Alina zijn al bij mij geweest, we zijn nog naar the rones gaan zien enal, coole kerel. En ja, kweet da van zijn broer, ik kon het misschien bij hem kopen voor een goei prijske. En ge ga nog veel naar Parijs ofwatte?
Ja, ik weet da van de Rones
Ik ga zoveel mogelijk naar Parijs. Maar zij 2 wonen in Lille. Enkel die broer die in die gitaarwinkel werkt zit in Parijs. Maar Alexxx zit daar dus, die zou u daarmee kunnen helpen. Tot midden julie volgt ze de Qotsatour (crazy) en heeft ze die LadyRedCrest op bezoek, dus heel veel zal ik ze nu niet zien. Enkel voor, tijdens en na Amsterdam.
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You cannot download files in this forum